9 Ağustos 2011 Salı

Beni tanımak isteyenlere ..

Kimi zaman sevilen , kimi zaman sevilmeyen ama çoğunlukla sevilen görünüp bir çok düşmana sahip olan bir insanım . İnsanların egosundan, parasından, kendi yaşam tarzından kıskanıpta çekemeyenlerin listesinde bir numarayım. Neden böyleyim bende bilmiyorum.Kıskanılcak bir tarafımda yok, havamda yok bazı insanlar gibi. Halbuki, insanları severim.. Kötü olsalarda, iyi olsalarda, lez olsalarda, gay olsalarda, hayat kadını olsalarda, türk , kürt,yabancı, hristiyan, müslüman vs vs. Çünkü, insanı olduğu gibi kabul edenim . Bazen kin tutarım evet, ama bi süre sonra geçer. Bana yapılan hiçbir hatayı kabul edemem mesela. Bir kere daha şans veririm ama yine aynı hatalarsa yol veririm. Ama bazıları var ki cidden anlayamıyor değilim. Arkasından konuşur ama yüzüne gelince " bebeğim,kankam " der.. Ben böyle olmadım mesela. Kendi kabuğumda, kendi yüreğimde yoğruldum hep. Yalnızlık korkutmadı beni hiç. Çünkü zaten ölürken de yalnız öleceksin.. Hiçbir zaman kendimi beğenmedim ama kendime olan güvenim ve kendimle barışıklığım yüksekti . Hep karşıma kendi çıkarları için çıkan insanlar oldu ama ben aldırmadım.. Elimden gelenin fazlası kadar yardım ettim . Acıdım çünkü .. İnsanların o durumlarına, o halde bile " he he he yaşasın kötülük " diye içinde attığı çığlıklarla birlikte " he he he bu dünyada ben kazanıcam " deyişlerini yüreğimde duydum ve acıdım . Çünkü baştan kaybetmiş .. Ne kadar kötüler kazanır gibi görünse de , gün gelir iyilerin intikamı daha büyük olur çünkü...


Laflarla bir yere gelinmezdi o yüzden sözlere hiçbir zaman inanmadım. İnanmadığım gibi de oldu zaten. Sözler hep sözde kaldı. Yapamayacağım sözler hiç bir zaman vermedim. Söz namustur dedim ve dediğimi en olanaksız zamanda bile olsa yaptım ..


Kötü günler geçirdim tabiki .. Yalan değil, elbet isyan etmişimdir ama kafama dank edip hamdetmeyi de bilmişimdir . Her zaman çevremden örnek almışımdır. Bu yüzden atacağım adımları hep sağlam atıp, yaşadıklarımdaki dersleri de eklersek; eşiğimi hep sağlam kazığa bağlamışımdır... Sözler, tavsiyeler, nasihatlar kar etmiyordu insanlara. Bende de böyleydi . Kim ne derse, büyüklerime de hiç bir zaman uymadım . Hep " yaşayarak anlim, belki yanılıyorlardır " diye adım attım ama her zaman yaşayan insan olup beni uyaranlar haklı çıktı . Olsun ! .. bende tecrübe kazandım . Bende nasihat veya tavsiye veririm ama kuvvetli olur . Oldu da.. Kime söylediysem bir bir çıktı . Dediklerimin imkansız olduğunu düşündüklerine rağmen. Sonunda " haklıymışsın dostum " diyenleri gördükçe gururlanmadım hiç bir zaman . " Ben demiştim " demedim . Yanlarına ders olarak kaldı herkesin .. Hislerim kuvvetliydi ve sevdiklerimi uyarmakta görevimdi, bunu bildim ve ilke edindim her zaman .. Uyup uymamak onların sorunuydu!
"Kimseye değer verme " diyen annem . Aksini yaptım ama haklıydı aslında.. Değer vereceğin insanı seçmek büyük sınavdı ve zordu .. Başarmakla başaramamak arasında yıllarda kaldım . Çünkü herkesi kendim gibi sandım. Olabilirdi böyle şeyler çünkü elbet içlerinde " benim "gibi insanlar bulunurdu.


Hayallerim vardı elbet . Ünlü bir psikiyatr ya da yazar olmaktı . Allah kimseye çekemeyeceği dertler vermezmiş ya, gerçekten doğru .. Yaş ilerledikçe hayallerde değişti, fikirlerde gelişti.. Şimdilerde ise çok farklı bir yolda , farklı ve sağlam adımlarla yürümekteydim..


Duygusal bir yapıya sahiptim önceleri . Ama zamanla bu duygusal yapım neşeye ve eğlenceye vurdu kendini . Yook .. Öyle gece hayatı falan değil demek istediğim. Kendi evimde, kendi başıma yada dostlarıyla eğlenen , esprilerin havada patladığı ve gülmekten karınlarımızın ağrıdığı bir eğlenceydi benimkisi. Her girdiğim ortamda " ya sen nerden çıktın vallahi senin gibi insan yok" diyen insanların iltifatlarıyla karşılaştım ve gururlandım. Bir insanı güldürmek zordur çünkü ve bunu başarabiliyorsam ne mutlu banaydı..


Aşkta, her zaman dominant bir yapıya sahiptim. Dediğim dedik değil olay, özgürlüktü. Sıkmıcaktı beni sevdiğim adam ama aynı zamanda yanıma yakışır , oturup kalkmasını bilen ve bilgi sahibi olacak. Ukala olmayacak her şeyi biliorum havasında. Bir şey söylediğin zaman " ben bunu zaten biliyorum bak anlatim" diye devam ettirmicek muhabbeti.. Yeri geldiğinde çekingen ve saygılı olacak .. Her yerde rahat olmayacak ve kriterime uygun olacak .. Sonrası iş sevmeye bırakır kendini . Önce mantık sonra aşk diye hareket ettim aldığım derslerimin sonucu. Evet, bende yaşadım o aşkların en acısından. Hemde bir dostumun sayesinde .. Dostluğunda, aşkında ölüp bittiği yerden bende geçtim ve sayesinde böyle bir insan oldum . 


Hiçbir zaman dünyanın o zevklerini sevmedim. Cinsellik vs. Hayatın sadece onlardan olmadığını, herşeyinde para olmadığını biliyordum . Daha değerli şeylerin olduğunu düşündüm ve vardı .. Onlarda insanın kendi içinde saklıydı ..


İşte .. Rojda kimdir? Blogun sahibi kimdir? diyenlere bu yazımı okumasını öneririm .
Sevgilerimle
Rojda


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ac parantez kapa parantez yaklasımların cok uzagında A dan Z ye berrak bir önsöz... Gunu bırlık sıg emeklerı degıl uzun soluklu derin fiiliyatları hak eden bır karakter...Sahsımın nacızane ''Rojda'' tahlılı boyle !!!

Adsız dedi ki...

Ac parantex kapa parantez yaklasımların cok uzagında A dan Z ye berrak bir önsöz...

Günübirlik sıg emekleri degil uzun soluklu derin filiyatları hakeden bir karakter...
''ROJDA'' kendi payıma ; tanısmak serefine nail olmaktan keyif aldıgım bir birey...
Farkındalıgını kesfetmeniz temennisiyle !!!